Zespół Renault na ostatnie pięć wyścigów sezonu 2010 pozyskał kolejnego sponsora z Rosji. Tym razem Witalij Pietrow zainteresował ofertą ekipy Stocznię JSC z Wyborga.
Po Ładzie, to już druga umowa partnerska z rosyjską firmą dla zespołu Renault.„Obie firmy zainteresowały się zespołem dzięki obiecującemu debiutowi Witalija Pietrowa- pierwszego rosyjskiego kierowcy F1” napisano w oświadczeniu Renault F1 Team.
Stocznia w Wyborgu to jedna z największych tego typu firm w północno-zachodnim regionie Rosji. W myśl podpisanej umowy podczas ostatnich pięciu eliminacji mistrzostw świata F1 logo Stoczni pojawi się na obu bolidach R30 i dodatkowo znajdzie się na kombinezonie Witalija Pietrowa.
Informacja ta pojawiła się momencie, gdy pochodzącemu z Wyborga Pietrowowi zagraża zwolnienie fotela w Renault.
21.09.2010 15:45
0
Najlepiej by było gdyby RENAULT zabrało kasę od tego sponsora, a Pietrova wywalili do LOTUSA albo do GP2
21.09.2010 15:46
0
Kolejne działania Wladimira. Żadne normalne przedsiębiorstwo NIGDY nie zostanie sponsorem, bo jest to zupełnie niepotrzebne. A że najprawdopodobniej jest to przedsiębiorstwo państwowe, to się można domyślać i być pewnym mechanizmów, które się zakręciły, byśmy mieli taki efekt. ;)
21.09.2010 15:49
0
no tak,pietrow zostaje:(.moim zdaniem nie dobrze sie dzieje ze mozna kupic sobie miejsce w bolidzie f1,ale taki jest swiat:).przeciez to jest sekunda prawie straty do kubicy:).
21.09.2010 15:49
0
Żadne normalne przedsiębiorstwo Z TEJ BRANŻY...* Uciekło mi. :P
21.09.2010 15:50
0
3, Alonso też ma kupione miejsce w F1. Raikkonen wracając do Renault również musi wykupić fotel. Takie są fakty. :)
21.09.2010 15:55
0
5.:) ale alonso jezdzi ok:) nie traca na nim,to jest calkiem inna sytuacja.to jest sport:).chodzi o wyniki:),nie bedzie wynikow bez dobrej jazdy.ludzie juz nie nadrobia w fabryce.
21.09.2010 15:58
0
Zresztą, że zapytam... Gdzie niby VP traci sekundę? Bo chyba nie na torze... A nawet jeśli się zdarzyło (w co nie wątpię), to nie znaczy to, że jest wolniejszy o czystą sekundę, bo nawet by po testach nie wszedł do zespołu wyścigowego.
21.09.2010 16:01
0
Światem rządzą pieniądze, niestety taka jest rzeczywistość. Od zawsze silniejszy miał to co chciał, a słabszy musiał zadowalać sie resztkami. Tylko teraz jest taka różnica że jednostką siły jest pieniądz. Jak narazie pozostanie Witalija jeszcze nie jest przesądzone i wszystko jest możliwe. Trzymam kciuki za Raikonena.
21.09.2010 16:07
0
7. a kto napisal ze sekunde? lub czysta sekunde? tylko ty:) ja napisalem prawie:) sekunde.kubica kiedy zaczal jezdzic nie tracil:),byl tak samo szybki jak kolega z zespolu.wiec nie mowmi ze on jest godny jezdzenia w f1.prawda jest taka ze musi ktos stac za nim aby mogl tutaj jezdzic:).nic wielkiego tak sadze z niego nie bedzie,nawet kiedy bedzie mial najlepszy bolid.oczywiscie tego nie wiem:) napewno ale moge sobie przypuszczac
21.09.2010 16:08
0
Kiedyś już stocznie firmy Hanjin z dalekiego wschodu sponsorowały Renault, więc nie ma co się dziwić. Każdy sponsor jest dobry
21.09.2010 16:12
0
To ze Petrov pozyskal kolejnego sponsora to tylko maly plusik, bo sam nie jest jeszcze pewien swojego losu wiec walczy. Drugiego kierowce poznamy go GP Abu Dhabi badz poki Kovalainen sie nie wygada nt. jego osoby
21.09.2010 16:15
0
Tym bardziej cieszy mnie fakt że Kubica jest liderem Renault bez żadnego kupowania sobie fotela kierowcy. Patrząc na to co się dzieje w F1 wygląda na to że kto jest prawdziwym kierowcą nie musi się obawiać że będzie musiał wykupić sobie miejsce w zespole jako kierowca. a ci słabsi niestety jak chcą jeździć muszą zapewnić kasę dla teamu.
21.09.2010 16:35
0
9. Tak tylko ze Robert wczesniej byl kierowca testowym, znał auto i miał juz jako takie doświadczenie i obycie z F1. Teraz nie ma nawet testów w trakcie sezonu, wiec kiedy nowi maja sie uczyc? Na wyścigach bo nie ma innej opcji. A cos potrafic jednak musi skoro prawie wygral GP2, po prostu nie moze sie odnalezc w F1 bez nabrania doswiadczenia. Z reszta taka sama sytuacja jest z każdym debiutantem, czy nawet siedmiokrotnym mistrzem świata po przerwie. On tez sobie nie radzi z tymi wszystkimi nowosciami bo nie ma czasu sie przyzwyczaic (nie twierdze ze sam jest tez w takiej samej formie jak przedtem, ale z pewnoscia stac go na walke z rosbergiem). Takze nie ma sensu porownywac debiutów z przed zakazu testów bo to mija sie z celem.
21.09.2010 16:57
0
6. lefthandy Alonso jeździ ok? Tylko Vettel i Schumacher popełniają więcej błędów. Nie tego oczekiwano po dwukrotnym zdobywcy MŚ. kiedyś był uważany za najlepszego kierowcę w stawce ale na dzień dzisiejszy odstaje i to znacznie od Hamiltona. Wracając do tematu to umowa sponsorska obowiązuje tylko do końca sezonu więc nie przekreśla to szans Raikkonena na fotel. Na miejscu Lopeza nie zastanawiałbym się czy mogą sobie pozwolić na Kimiego ale raczej nad tym czy mogą sobie pozwolić na przepuszczenie takiej okazji.
21.09.2010 17:04
0
13.pewnie masz racje ze nie ma testow i jest trudniej ale juz minelo kilka wyscigow:) gdzie w kadym masz 3 sesje treningowe.mysle ze to juz wystarczy:).
21.09.2010 17:12
0
14.jesli alonso nie jezdzi ok:) to nie wiem gdzie ty masz oczy:).prawie zawsze jest lepszy od massy,wiec dlaczego mowisz ze nie jezdzi ok?.to powiedz mi czego oni sie spodziewali od alonso?ferrari tez musialo gonic red bulle.a bledy tez mu sie moga przydazyc:).ale jest szybki :) i o to tutaj sie rozchodzi:).bo co mi z tego ze nie popelnia ktos bledow jesli jest wolny.
21.09.2010 17:25
0
po prostu boją sie ze renault wywali witalija i jasne jest ze jak go wywala to sponsorzy tez odejda.... po prostu rosjanie sie boja ze go wywala i beda czuli sie gorzej bo polak jest w F1 a rosjanina nie ma ....
21.09.2010 17:29
0
Myślę że to będzie ciekawe GP Vitalij będzie walczył o czołowe pozycje i dzięki temu może popełnić błąd ... a przez to może wejść za niego Raikonnen
21.09.2010 17:36
0
„Obie firmy zainteresowały się zespołem dzięki obiecującemu debiutowi ..... " Oto odpowiedź na pytanie kto będzie obok Kubicy kierowcą Renault w przyszłym sezonie. Stocznia bez wątpienia jest obiecującym sponsorem ... Na temat "obiecującego" debiutu kierowcy są różne zdania ....... :)))
21.09.2010 17:37
0
No i tym sposobem (chyba) zakończył się temat " Raikkonen w Renault" A szkoda....
21.09.2010 17:38
0
Jezeli Renault chce zbudowac dla Roberta bolid ktorym zdobedzie majstra i nie zalezy im na tym aby wygrac rowniez w klasyfikacji konstruktorow to pieniadze napewno sie przydadzą i jest to dobra opcja . Petrov może w koncu zacznie jezdzic regularnie zdobywajac punkty Może to lepsze wyjscie niż dwoch dobrych kierowcow rozwalajacych na torze swoje bolidy na wzajem:)
21.09.2010 17:55
0
Czy to oznacza, że Witalij Pietrow zostaje w zespole??
21.09.2010 17:57
0
21. Kanthen - czy uważasz, że Robert i Kimi należą do kierowców, którzy będą sobie wzajemnie rozwalać bolidy na torze ... ;-). Bo jak dla mnie, to obaj do takich nie należą. Jeździliby po punkty na swoje konto, ale potrafiliby również pomóc sobie wzajemnie, kiedy tylko jeden z nich walczyłby już o tytuł. Co do Renault, to muszą porządnie przemyśleć - czy bardziej się opłaca mieć jednego dobrego kierowcę ( Robert ) i kilku sponsorów. Czy dwóch dobrych zawodników ( Robert i Kimi ) i tym samym większą szanse na zdobycie tytułu ... A biorąc pod uwagę, że wyższa lokata w konstruktorach i tak przyciągnie sponsorów, to chyba lepiej postawić na drugi wariant ;-). Oczywiście jeśli Kimi faktycznie chce wrócić do F1, a nie tylko wynegocjować lepszy kontrakt w WRC.
21.09.2010 18:21
0
Z tego co pamietam Kubica nie musial kupowac fotela w F1. Dopiero w tym sezonie dostal 2 sponsorow, ktorzy daja kase tylko ze wzgledu na niego (nGine i Lotto) takze umiejetnosci czasem sa wazniejsze od kasy
21.09.2010 18:31
0
;/ co innego można w tym momencie wklepać?
21.09.2010 18:46
0
Wyluzujcie,może jest tak że Petrow kupił sobie w ten sposób starty do końca tego sezonu,w końcu to sponsor tylko na ten sezon.
21.09.2010 19:06
0
Opamietajcie sie! Jaki Raikonen? Nawet gdyby pracowal za darmo to jest o 7,5 mln drozszy od Rosjanina. Genii MUSI dac w team 40 mln € rocznie. Z witalijem zostaje juz tylko 32,5. Ponadto Rosjanin ma 0% szans by wypalnićzobowiązania punktowe (25% punktow Kubicy) wiec jak zostanie to zapewne wydusza z niego podwojona kwote na nastepny sezon. Genii ma gdzies jak jezdzi Pietrow. Sadze ze 100 mln € oddali by fotel Wonderowi ;)
21.09.2010 19:13
0
Panowie.sprawa jest jasna i klarowna.Czytałem wywiad z Lopezem.Oto co powiedział o Raikkonenie cytuje " Kimi Raikkonen... "To całkiem zabawne, ponieważ ludzie myślą sobie teraz, że skoro wszystko układa się dobrze, to zamierzamy dokonywać zmian wśród kierowców. Jest pewien kierowca rajdowy, który nie był zainteresowany Formułą Jeden, ale teraz wykonał pewien ruch i ponownie wyraża zainteresowanie powrotem do F1." a oto co o W.Pietrowie " Vitalij Petrov... "To nie tak, że Vitalij płaci za fotel, bo tak nie jest, ale z całą pewnością sponsorzy, którzy pojawili się dzięki niemu - mam na myśl Ładę - są bardzo dobrymi sponsorami. Vitalij nie przyniósł jednak aż takich pieniędzy, o jakich mówią ludzie." "To dobry kierowca. Vitalij był drugi w ubiegłorocznej GP2, którą jednak wygrałby z łatwością, gdyby nie zanotował sześciu awarii. Ale najważniejsze - to kierowca, w którego wierzy 250 milionów ludzi mówiących w jego języku i bylibyśmy głupcami, gdybyśmy nie zakładali, że za tym wszystkim kryje się też sprawa biznesowa. Nie trzeba było długo czekać i wyszła stocznia .Lopez ma rację bo z 250 milinowej nacji jeszcze nie jedno złote "jajko" mu się wylęgnie i da dużo więcej niż sponsorzy których by przyciągnął Kimi.Tak więc jestem przekonany,ze Witalij moż spokojnie spać i nie martwić się o miejsce w zespole.
21.09.2010 19:17
0
Chyba jednak Petrov zostanie, a walki o mistrzostwo świata (wśród konstruktorów i prawdopodobnie kierowców) nie będzie... Choć nie sądzę że będzie gorzej niż teraz.
21.09.2010 19:22
0
Rośnie szansa Witalija na pozostanie w Renault
21.09.2010 19:24
0
28 masło maślane ta jego wypowiedź,przecież nie powie że Petrow to słaby kierowca.Najlepszy przykład to Peter Sauber,do końca twierdził że jest zadowolony ze swoich kierowców a co się stało to wszyscy wiemy. Ponadto ta wypowiedź którą przytoczyłeś odbyła się jeszcze przed ogłoszeniem pozyskania nowego sponsora a to może dużo tłumaczyć. Oczywiście nie twierdzę że Pietrow straci fotel kierowcy w Renault ale twierdzenie że będzie on na pewno w przyszłym sezonie ich kierową to jak wróżenie z fusów.
21.09.2010 19:40
0
31. bonbka Może te cytaty nie przekonują Ciebie,bo może wybrałem je niefortunnie ale ogólna konkluzja jego całej wypowiedzi to jak zaznacza sam Lopez ,ze "sprawa wyboru drugiego kierowcy w dalszym ciągu uzależniona będzie od potencjału sponsorskiego i komercyjnego, który pozwoli na poczynienie inwestycji umożliwiających włączenie się zespołu do walki o mistrzowski tytuł w przyszłym sezonie.A taka prawda,ze Kimi to dalej abstrakcja,a Vitalij to konkretne ,żywe pieniądze.,które Lopez nie tylko lubi ale bardzo ceni.Pozdro.
21.09.2010 19:53
0
32.No tak,po części masz rację,tylko jak mają walczyć o tytuł to muszą mieć dwóch dobrych kierowców i nie mówię że ma to być Kimi,bo też uważam że to mało prawdopodobne.
21.09.2010 19:54
0
Może to dziwnie zabrzmi, ale raikonen nie wygra z tą stocznią z wyborga.
21.09.2010 20:05
0
33. bonbka Owszem,muszą mieć dwóch dobrych kierowców,ale priorytetem w tej chwili to kasa i jescze raz kasa,bo konkurencja już pracuje nad nowymi bolidami,a Kimi w tej chwili kasy nie przyniesie. I jestem prawie 100% pewny,ze w przyszłym sezonie Vit będzie dalej jeżdził w pszczólce.Jak zbudują naprawdę konkurencyjny bolid,a w Wit się nie poprawi to dopiero wtedy jest realna zmiana kierowcy.Pozdro.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się